Texty na webu máme… Ale jsou stále aktuální?

2 min čtení

„Texty na webu máme!“ Ale jak dlouho už tam jsou? Dá se o nich říct, že jsou stále aktuální? Nedaly by se některé informace podat čtenářům zajímavěji, přitažlivěji? Najdou na stránkách skutečně to, co hledají?

Texty na webu máme… Ale jsou stále aktuální?

Naplánujte si revizi textů!

Naplánujte si jednou za čas revizi textů! Projděte si celý web a prohlédněte si jeho obsah.

Proč? Protože web je vaše výkladní skříň a vizitka zároveň. Z toho důvodů se vyplatí nepodceňovat ani revizi textů!

Když se k ní odhodláte, můžete být dost často překvapeni. Jak jsem tohle mohl napsat? To už dávno není pravda! Ta kolegyně přece u nás nepracuje několik měsíců… Tu službu dočasně neposkytujeme a tahle na webu zase úplně chybí…

To jsou při revizi textů poměrně časté reakce. Skoro vždycky přijdete na to, že je na webu zapotřebí nějaká úprava.

Pokud budete revizi textů dělat pravidelně, měli byste lépe docílit toho, že se vám na stránkách podaří zachovat aktuální obsah. Klienti a návštěvníci webu jistě ocení, když dostanou relevantní informace. Není určitě dobrou vizitkou, když v sekci Aktuality či Novinky je ta nejčerstvější stará několik měsíců nebo poslední fotogalerie pochází z dob, kdy jste s webem teprve začínali.

Jestliže budete obsah webových stránek neustále rozvíjet, jste na dobré cestě získat zajímavou konkurenční výhodu. Ale pozor! Vždy si ohlídejte, jestli už se daná informace v nějaké podobě na webu nevyskytuje, aby nedocházelo k zbytečnému dublování.

Struktura a přehlednost webu

S tím souvisí struktura a přehlednost webu. Návštěvník by vždycky měl mít pocit, že ví, kde se momentálně nachází. Orientace na webu má být jasná a co nejvíce intuitivní. Pokud na něm návštěvník nenajde v poměrně krátké době to, co hledá, může se stát, že z něj odejde a už se na něj třeba nikdy nevrátí.

Jestliže není struktura webu předem promyšlená a jednotlivé texty nejsou dobře členěny do různých kategorií, může se přihodit, že se návštěvník bude cítit ztracen. Logicky mu pak dojde s webem trpělivost a stránky opustí.

Proto je dobré určit si strategii, která vám dá jasná pravidla pro tvoření obsahu, a to nejen textů, ale i obrázků, fotek či videí.

Při revizi textů na vás dost často vypadnou i různí „kostlivci“ v podobě gramatických chyb, překlepů či nevhodných formulací. Určitě se vyplatí zamyslet se nad tím, jestli by někde nebylo vhodnější použít jiné slovo nebo slovosled, aby byl text srozumitelnější nebo čtivější.

Poutavé nadpisy i texty

Samostatnou kapitolou jsou pak poutavé nadpisy i samotné texty, jejichž hlavním cílem je přitáhnout návštěvníka k webové stránce. Určitě platí, že by měly být krátké, výstižné a srozumitelné. Pochopitelně se správnou optimalizací, aby oslovily toho, koho mají.

Zároveň je fajn, když se podaří zachytit i aktuální trendy. Weby jsou živý organismus a jejich móda se mění, stejně jako u jakýchkoliv jiných výrobků či služeb.  

Takže, kdy jste naposledy dělali revizi svých webových stránek? :)